Raport roczny ZdsDJK na WL UJCM_2020-2021
Badanie ma na celu monitorowanie jakości prowadzonych na UJ zajęć dydaktycznych. Informacja zwrotna ze strony uczestników kursów umożliwia wykrycie mocnych i słabych stron procesu nauczania oraz zarządzanie ofertą dydaktyczną UJ. Zebrane i opracowane wyniki, będące zarazem jednym z elementów systemu oceny pracy kadry naukowo-dydaktycznej uczelni, stanowią podstawę do wdrażania rozwiązań sprzyjających poprawie jakości kształcenia.
W badaniu mogą uczestniczyć wszyscy studenci UJ, w tym doktoranci oraz słuchacze studiów podyplomowych. Ocenie podlegają pracownicy naukowo-dydaktyczni i dydaktyczni, którzy prowadzili zajęcia zakończone w danym semestrze akademickim. Ocena odbywa się dwa razy w roku akademickim, na koniec każdego semestru (letnia edycja badania składa się z dwóch etapów, przed i po przerwie wakacyjnej).
Ankiety w systemie USOSweb przeprowadzane są z poszanowaniem zasady dobrowolności i poufności. Dane, mające postać zbiorczych tabel, podlegają statystycznemu opracowaniu. Raporty z uzyskanych wyników zostają przekazane władzom oraz kierownikom podstawowych jednostek organizacyjnych uczelni, jak również na ogólnym poziomie upubliczniane.
Studenckie oceny stanowią istotny element analizy własnej pracy oraz okresowej oceny pracownika naukowo-dydaktycznego i dydaktycznego. Wspomagają także kierowników jednostek w podejmowaniu decyzji o realizowanych w ramach programu studiów kursach i ich prowadzących. Dodatkowo, wysoko ocenionym dydaktykom przyznawane są nagrody JM Rektora UJ za wysoką jakość pracy.
Regulamin ankietowego systemu oceny zajęć dydaktycznych z 12 marca 2013
Nieprawidłowości w przypisaniu osób prowadzących do poszczególnych zajęć można zgłaszać przez formularz zamieszczony na stronie: https://usos.cm-uj.krakow.pl
Osoby nagrodzone za wysoką jakość pracy dydaktycznej na Wydziale Lekarskim